Un studiu american despre voluntariat care ne interesează

Spune-ți părerea

Ar trebui să ne intereseze pe noi toți cei care lucrăm în organizațiile neguvernamentale românești, chiar dacă studiul este „made in America”.
Ce-am reținut:
– în primul rând, americanii au un birou, departament, agenție care culege anual date de pe piața forței de muncă
– acest Bureau of Labor Statistics din SUA ia, an de an, inclusiv pulsul pieței de voluntariat
– pentru 2015, Biroul a raportat cel mai scăzut interes al tinerilor pentru voluntariat din ultimii 14 ani
– o fundație americană corporativă, The Allstate Foundation, a vrut să știe de ce și a realizat un sondaj la nivel național în rândul tinerilor, dar și al adulților

Răspunsurile tinerilor de 12 – 17 ani sunt, am spune, șocante. 48% dintre tinerii de 12-17 ani interogați spun ca s-ar implica in activități de voluntariat dacă ar înțelege mai bine ce fac organizatiile neguvernamentale. Iar celălalt motiv pentru care tinerii nu se implică ar fi acela că nu cunosc ce opțiuni de voluntariat au. Adică, dacă nici ONG-urile americane nu (se) comunică cum trebuie, despre ale noastre ce s-ar putea spune? Sau poate ne comunicăm și unii, și alții, dar mesajul nu ajunge la destinatar, dar întotdeauna profesorul e de vină, nu elevul.

Și ce să înțelegem prin opțiuni de voluntariat? Ajungem tot la comunicare, la mijloacele de comunicare, la claritatea comunicării etc. La noi, știm că s-a lansat o platformă cu fonduri nerambursabile care potrivește ofertele de voluntariat cu cererile. Nu mai știm cum se numește, deși am văzut la un moment dat un comunicat pe undeva.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someonePrint this page

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *